Monday, May 27, 2013

Gift of a Friend

ASSALAMUALAIKUM.

Aenn tetiba rasa rindu pulak kat kawan-kawan. Sobs sobs.

5 tahun bersama mengharungi segala cabaran dalam merealisasi impian guru-guru, ibu bapa dan kami sendiri untuk melakukan yang terbaik supaya dapat memberikan hadiah yang tak ternilai kepada ibu bapa dan guru-guru kami dalam masa yang sama untuk meraih keredaan Allah SWT.  5 tahun ini juga kami memikul segunung harapan daripada insan-insan yang sentiasa mengharapkan suatu hari nanti kami dapat menjadi seorang insan yang berguna dan menjadi hamba Allah SWT yang sentiasa berada dibawah keredaan-Nya. Segala kepahitan dan kesukaran dalam menuntut ilmu
selama 5 tahun ini kami lalui dengan penuh kesabaran dengan menyelitkan memori-memori indah yang tidak akan dapat kami lupakan sampai ke akhirnya. Semoga ikatan persahabatan yang telah terjalin sepanjang 5 tahun ini akan sentiasa utuh  hingga ke Jannah. In shaa Allah. Walaupun sejauh mana pun jarak di antara kami semua, hubungan ini akan sentiasa dekat di hati.

Belajarlah bersungguh-sungguh wahai sahabat agar dapat bahagiakan ibu bapa. Perbaiki kesilapan lalu. Yang berlalu, biarkan berlalu. Perjalanan kita masih jauh. Cubalah perbaiki diri dan sentiasalah mencari keredaan Ilahi and be a better muslim. Goodluck my friends. We all friends till Jannah.

Aenn dedicate this video to all my friends.

video

Gift Of A Friend by Demi Lovato
Sometimes you think you'll be fine by yourself 
'Cause a dream is a wish that you make all alone 
It's easy to feel like you don't need help 
But it's harder to walk on your own
You'll change inside when you realize
The world comes to life and everything's bright 
From beginning to end when you have a friend 
by your side 
That helps you to find
 the beauty you are When you open your heart 
and believe in 
The gift of a friend 
The gift of a friend
Someone who knows when you're lost and you're scared
 And they're through the highs and the lows 
Someone you can count on, someone who cares 
Beside you wherever you'll go
You'll change inside when you realize
The world comes to life and everything's right
 From beginning to end when you have a friend by your side 
That helps you to find the beauty you are When you open your heart 
and believe in the gift of a friend
And when your hope crashes down Shattering to the ground you, 
you feel all alone 
When you don't know which way to go 
And there's no signs leading you home, you're not alone
The world comes to life and everything's bright
 From beginning to end when you have a friend by your side 
That helps you to find the beauty you are
 When you open your heart and believe in When you believe in, 
when you believe in the gift of a friend

Foot note : #Friends #Rindu #Sayang #Sedih #Goodbye #Goodluck #Jannah

8 comments:

  1. alolo...jangan sedih lah sayang...biasa lah tu...ragam hidup kan...:)
    bertemu satu kisah...berpisah satu kisah...semuanya qada & qadar Allah....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? huhu..takpe la..nanti bleh jumpa lagi..

      Delete
  2. saya pun rindu kawan2, banyak betul memori indah dgn diorang :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..kan kan? sayang sgt ngn kawan2..

      Delete
  3. Best lagu tu. I like :) Jangan sedih2, lepas ni boleh jumpa balik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. really? huhu..sehati sejiwa kita nih..hakhak..

      Delete